vrijdag 19 september 2014

Voor een poeslief meisje...



Vrijdag, dagje dat onze grote kapoen naar school is en onze kleine meid haar dagje 'wennen aan de crèche' heeft (ja ja niet zo lang meer en mama moet weer aan het werk). Na het noodzakelijke kwaad (lees: poetsen en strijken) kunnen we het ons dus even permitteren om toch wat oh zo welkome ME-time te nemen. Voor mij betekent dat dus de naaimachine bovenhalen. Ik vind dat er geen betere stressbestrijder is dan dit. Voor mij werkt het bijna therapeutisch: eventjes de brains laten werken zonder aan de dagelijkse beslommeringen van het leven te kunnen denken. Neen, volledige focus op ons werkstukje en even ont-span-nen! 

Ik werkte mijn jurkje nog af met een bronskleurig biais-lint aan de onderzoom. Om de rare kronkel achteraan weg te werken, voorzag ik een subtiel stolpplooitje.

Onze kleine meid, het is een heel verhaal. Geboren op 1 januari 2014 om 00u02. Neen neen, hoewel mama al bijna 24 uur weeën had, madammeke wou niet komen in 2013 en wou per sé het allereerste kindje van 2014 worden. En dus verscheen ons meisje in de krant...

Bron: het nieuwsblad
Het vuurwerkkindje schreven de kranten. Omdat mama vanop de bevaltafel het vuurwerk kon bewonderen dat jaarlijks in het Aalsters park wordt afgevuurd. Na 2 knallen was ze daar dan EINDELIJK. Toegegeven, dit zullen we nog lang navertellen. Ik had toen al kunnen weten dat het een vedetteke ging worden. Een vedetteke, een kadéke, amai heeft ze die naam al eer aan gedaan. Als zwaar refluxkindje heeft ze ons op bijna 9 maanden tijd nog geen ononderbroken nachtje gegund. En toch, deze lieve en knappe meid heeft ons hart volledig gestolen. Het is soms zwaar geweest, maar we komen bijna bij de 1ste verjaardag van onze lieve meid. 

Daarom zal ik dit poezenjurkje vast bewaren voor haar eerste verjaardag. 
Een poezenjurkje voor een POESLIEVE meid:


Mét blinde rits (hoera!) én een doorlopende print (jippi!)


En om het af te werken en vooral herfst- en winterproof te maken: een bijpassend giletje met bronzen knoopjes (vandaar de afwerking met bronzen biais):

Stoffen: poezenprint (Stoffen Van Leuven) / voering en kraag: petrolkleurig katoentje (Stoffen Van Leuven)
Afwerking: petrolkleurige paspel (Fino in Fondo) / bronskleurige biais (Veritas)
Petrolkleurig giletje met bronzen knoopjes: wintercollectie Wibra 

Op naar ons volgende project. Ik denk dat het een kleintje zal zijn. Misschien iets met wat flock voor mijn zoontje. In afwachting van mijn volgende apple om te schillen: besteld bij de webshop van Koekepeertje: de Ottobre 03/2010 met het befaamde Apple-hemdje. Nu dus wachten op de levering én onze Ruben overtuigen om het dan ook te dragen :-).

Dit stofje lonkt alvast:

Stofje: Vintage Ferdinand van Soft Cactus

Tot de volgende keer!



Vikepetike <3

2 opmerkingen:

  1. He hoe leuk, hier eentje van 1 januari 2009, een gelijkaardig verhaal én ook in de krant gestaan (én ze was ook een refluxbaby)!
    Wat een mooie jurk voor haar eerste verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen