donderdag 18 september 2014

Ons poezelig kleedje krijgt vorm...

Het heeft eventjes geduurd alvorens ik de moed had om verder te werken. Na enkele slapeloze nachten, waarvoor dank aan de toekomstige eigenares van dit kleedje, deed elk spiertje in mijn lichaam zeer. Geen goed idee dus om achter de naaimachine te kruipen. Woensdag vond ik eindelijk wat courage en op het eerste zicht leek alles wel vlotjes te verlopen...

Ik begon eerst met mijn paspel klaar te maken. Hiervoor heb ik langs beide zijden een tweetal cm losgetornd en vervolgens het koordje 2 cm afgeknipt. Zo dus:



Daarna heb ik het paspelleke op zijn plaats gespeld, op de goede zijde van de stof, met de opening van de paspel naar beneden en het koordje dus naar boven, als volgt:



En dan vaststikken, met een ritsvoetje, net onder het stiksel van het koordje. In close up ziet dat er zo uit:



Daarna heb ik het rokgedeelte op dezelfde manier bevestigd aan het bovenstukje.
Ik besloot toch om voor een eenvoudig A-lijnrokje te gaan met enkel in het midden vooraan een kleine rimpeling. Want, toegegeven, zo een zwierig rokje is schattig maar toch niet zo handig voor een beebje. Eenvoud siert zeggen ze toch, hé? :-)

En ikke content, en vooral OVERMOEDIG. Want ik dacht: ''Fijn, ziet er goed uit, nu mooi afwerken die handel. En dus werkte ik de overgang van het bovenstukje en het rokgedeelte af met een dubbele overlocksteek op mijn naaimachine (ik had net ontdekt dat deze bestond dus natuurlijk uitproberen!). Zonder erbij stil te staan dat de voering LOS moest blijven...

ZUCHT, alweer een blunder die al snel aan het licht kwam toen ik de rits wou plaatsen...

Nadenken dus wat de oplossing kon zijn? Ik besloot om de voering voorzichtig los te knippen net boven de naad en zo verder te gaan. En vooral om volgende keer deze fout NIET MEER TE MAKEN! Alweer iets bijgeleerd zi...

En dan nu de blinde rits!

Ik gebruikte deze handige tutorial. Enne... MAGIE want dit is het resultaat:


 De blinde rits zit, YES I CAN! En ook, de print loopt door! HOERA! Uitdaging geslaagd!

Nu is het alweer tijd om alle mondjes hier te voeden. Opruimen die handel dus en tafel vrijmaken (dromend van een eigen naaiplekje). Enne alvast even peinzen hoe ik die rare rimpel uit mijn rokje kan krijgen:


Maar toch al vluchtig even het resultaat bewonderen...


Poezelig schattig, toch?

Tot binnenkort!


Vikepetike <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten