donderdag 11 september 2014

Een blogje is geboren...

Welkom op Not SEW Easy! By VikePetike

 

Ja ja, ik zie het jullie denken: ''Allee zunne, nog een blogje over naaien: BORING!''. Maar ik beloof jullie: deze wordt anders dan alle andere! Hier geen quotes zoals 'ik flanste deze snel even in mekaar' terwijl je zelf al 2 weken aan een misbaksel bezig bent dat nog niet eens in de buurt komt van de pracht van die 'snelle' creaties die je op je scherm ziet verschijnen. Neen, hier zal ik de komende weken bloggen over de harde realiteit van het naaien.

Het begon allemaal een drietal maanden geleden toen ik plots in een zotte bui een naaimachine aanschafte. Ik kan zeggen dat iedereen in mijn omgeving nogal vreemd opkeek omdat ik, euhm, op zijn minst gezegd nogal gekend sta als iemand met weinig geduld en vooral twee dikke linkerhanden. Het werd snel weggelachen: 'hoe lang gaat die bevlieging duren?'. En toegegeven, als ik de vele blogs en creaties op facebook vergeleek met de povere ondingen die vanonder mijn machine rolden, voelde ik vaak de drang om de handdoek (of moet ik zeggen de schaar en draad?) in de ring te gooien. Maar toch, de naaikriebels hebben mij te pakken en dus zette ik door. En nu ben ik op het punt gekomen dat ik beetje bij beetje toch mijn creaties durf te tonen, mét de nodige foutjes en imperfecties. 

Hier alvast even een kleine compilatie van mijn creaties (mét de nodige commentaar waarom ze niet zo perfect zijn als ze lijken).

Dit rokje was mijn allereerste kledingstuk. Lijkt jullie goed gelukt? Jammer dat hier sierstrookje helemaal scheef gestikt was :-)


Daarna maakte ik dit shortje. Leuk denken jullie? Jammer dat de zoom na 1 keer wassen al volledig losgekomen was... Herstikken was de boodschap dus ;-)





Deze jumpsuit vond ik zelf een geniale uitvinding van mezelf. Gemaakt zonder patroon en ikke fier. Tot ik dochterlief het wou aantrekken en merkte dat een niet-rekbaar katoentje GEEN goede stof was om een baby'tje in te wringen... 

 

En zo volgden er nog wel al enkele. Ik heb een zoontje van 3 maar die wil voorlopig nog geen creaties van mij dragen (dat zegt genoeg zeker?). Gelukkig heb ik mijn babydochtertje die nog geen weerwoord kan geven. 

MAAR het allerbelangrijkste: bij elke creatie (misbaksel?) leer ik telkens nieuwe dingen bij! En zo komen we er ooit wel!

Hopelijk steek ik menig beginnend naai(st)er een hart onder de riem. En wie weet kunnen de naai-experten onder jullie misschien ook ooit nog inspiratie opdoen van een klunsje zoals ik :-).

TOT BINNENKORT!

Vikepetike <3

2 opmerkingen:

  1. Leuke eerste creaties! En inderdaad, door fouten te maken leer je veel... Ik moet ook dikwijls herbeginnen hoor... Veel succes en leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt in elk geval een leuk modelletje om je creaties te showen ! 't Ziet er een schatje uit ! We beginnen allemaal wel als een klunsje hoor en leren inderdaad door de foutjes die we maken. Het tornmesje doet hier ook nog veel dienst ;-). Veel succes, je schrijft heel leuk en ben benieuwd naar meer !

    BeantwoordenVerwijderen