zondag 26 oktober 2014

Hoe een halloweenkostuum inspiratie kan geven...

Het halloweenkostuum van mijn zoontje was nog maar pas af toen ik plots het licht zag. De fladderende vleermuisvleugeltjes deden het kriebelen om voor de kleinste telg hier ook eens iets anders te maken dan een kleedje. Daarom tekende ik zelf een patroontje uit van een truitje met vleermuismouwtjes.

Ik heb hiervoor een huidig truitje genomen, iets ruimer overtekend (het voorpand en de mouwen) en dan gewoon tussen de overgang van het voorpand en de mouwen een vloeiende lijn getekend om het geheel te verbinden.

Zo zag het er dus (ongeveer uit) - excuses voor mijn slechte digitale tekenskills *ahum hum*

Dit heb ik 2 keer geknipt op de stofvouw uit een heerlijk zacht nicky velours stofje.

Gewoon alle naden aan mekaar stikken. Ik begin met de schouder-/mouwnaden en daarna de zijnaden.

De zomen heb ik afgewerkt met een standaard boordstofke dat ik nog liggen had en op het voorpand heb ik nog een strijkapplicatie (action) gestreken.

Dit is het resultaat:



Een tikkeltje te klein voor onze mollige meid, mijn patroontje dus nog een beetje aanpassen. Maar dan zullen er zeker nog andere versies vanonder mijn machientje rollen.

Groetjes


Vikepetike <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten