maandag 20 oktober 2014

Griezelen op een schattige manier

Vrijdag is het halloween feest op school. De kindjes mogen griezelig verkleed naar school. Geen makkelijke opdracht hier, want té griezelig vindt mijn zoontje van 3 nog niet zo fijn. Na lang samen zoeken, wou hij uiteindelijk een vleermuisje zijn. En dus ging mama aan de slag.

Ik gebruikte volgende materialen:
Een zwarte fleece-plaid van de zeeman (3EUR)
Elastiek
Een restje paarse stof (voering van een oude rok)
Een stukje lint 
Paars garen

Zo ging ik te werk:

1) Leg een t-shirtje met lange mouwen open op tafel;
2) Neem een stuk patroonpapier en plooi het doormidden;
3) Leg de plooi van het patroonpapier op het midden van de t-shirt en tegen zo de helft van de vleugel uit;
4) Knip het patroontje uit en plooi op: magie de vleugels verschijnen;
5) Knip dit 2 keer uit de zwarte fleece;
6) Naai de twee vleugels met de goede kanten tegen elkaar vast, maar laat van schouder tot schouder open om te keren;
7) Knip aan de punten van de vleugels de hoeken schuin af en keer om. 
8) Nu gaan we de randen doorstikken en ook onmiddelijk het lintje voor de hals vastnaaien (zie foto rond de hals, anders gaan de vleugels afzakken, dus niet vergeten!);
9) Om het helemaal af te maken heb ik van de punten van de vleugels naar het midden vanboven ook een lijn gestikt. Hiervoor gebruikte ik paarse garen.
10) Stik 2 tunnels uit de zwarte fleece en trek hier een elastiek door. Naai dit vast op beide zijden van de vleugels (waar de kindjes hun hand kunnen doorsteken zodat de vleugeltjes op de plaats blijven, maar toch ook vlot aan en uit kunnen bij toiletbezoek)
11) De oortjes maakte ik niet te groot, maar baseerde me op deze vorm:


12) 2 keer knippen uit zwarte fleece en 2 keer uit paarse
13) Naaien met de goede kanten op mekaar en keren
14) Bevestigen op een elastiekje (of eventueel een muts, maar dat lijkt me nu te warm).

En zie hier het resultaat:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten