donderdag 6 november 2014

Lekker retro, lekker Tiny

Sinds enkele weken zijn we opnieuw aan het werk.
Veel minder tijd dus om te naaien... Helaas...

Daarom werkte ik op mijn vrije dag aan een snel klaar projectje. Kwestie van toch eens een resultaat te zien... Het werd een jurkje voor de kleine meid met mijn laatste restje Soft Cactus Granny Tiles. Ik kan zeggen dat dit stofje echt tot de laatste cm verwerkt is. Zo dol was ik op dit kleurrijke motiefje.

De bovenkant van het jurkje is een bestaand t-shirt waarvan de mouwen nog goed zaten, maar het ronde buikje van onze kleine meid steeds kwam piepen. Dit heb ik lichtje afgeknipt en er een rokje aangerimpeld. Om te rimpelen heb ik gewoon aan de bovenkant een elastiek genaaid die ik tijdens het stikken uitrek. Een instant en mooi evenredig rimpeleffect is gegarandeerd op deze manier. Plus het rokje is katoen, maar blijft toch rekbaar op deze manier. Om alles af te werken heb ik zelf deze applicatie geprint op transferpapier:

I still LOVE Tiny. Wat een nostalgie roept dit op!

Dit werd het uiteindelijke resultaat:



En natuurlijk werd het jurkje direct getest én speel proof verklaard!



Tot snel!



Vikepetike <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten